Nedodanie tovaru kuriérom
Internetový obchod zasiela tovar prostredníctvom kuriérskej spoločnosti. Spoločnosť vystavuje faktúry, kde ako dátum dodania uvádza deň, kedy odovzdala balík kuriérskej spoločnosti (nie s dátumom, kedy bol balík doručený zákazníkovi). DPH odvedie na základe vystavených faktúr, v období, ktoré je uvedené na faktúre, bez ohľadu na to, či zákazník tovar prebral.
Teraz nastala situácia, kedy kuriérska spoločnosť časť tovaru neodovzdala zákazníkovi, časť tovaru odovzdala zákazníkovi, ale vybrané dobierky za tovar nevyplatila internetovému obchodu ako predajcovi tovaru. Predajca tovaru eviduje ešte v účtovníctve došlú faktúru za prepravu balíkov, ktorú má ešte v splatnosti neuhradenú od kuriérskej spoločnosti.
Predajca tovaru sa ocitol v situácii, kedy odviedol DPH za tovar, ktorý nebol doručený zákazníkovi, ako aj odviedol DPH z faktúr, kde tovar síce bol doručený, ale faktúry nebudú uhradené (nakoľko si kuriéri vybrané peniaze za dobierky nechali pre seba). Taktiež v účtovníctve ostala neuhradená došlá faktúra od kuriérskej spoločnosti.
Chcela by som sa opýtať, ako máme postupovať z hľadiska zákona o DPH pri vystavených faktúrach ?
Môžeme na vystavené faktúry, pri ktorých tovar nebol doručený zákazníkovi vystaviť dobropisy? Tovar doručený nebol a ani nebude, je niekde stratený.
Môžeme si z ostatných faktúr, pri ktorých tovar bol doručený, ale nebude uhradený (keďže si kuriéri nechali peniaze) po 150 dňoch pýtať DPH od štátu späť ?
A ako máme postupovať v prípade došlých faktúr za tovar? Z došlých faktúr sme si odpočítali DPH. Keďže tovar a ani peniaze predajca neobdrží, máme odpočítanú DPH vrátiť štátu alebo keďže sa jedná o krádež, nemusíme to riešiť ? Určite sa bude podávať trestné oznámenie.
Odpovede na otázky v sekcii poradenstvo sú dostupné iba platiacim užívateľom. Ak už členom ste, prihláste sa, prosím, do svojho účtu. Ak členom nie ste, zaregistrujte sa a užívajte si výhody s členstvom spojené.