Vystavenie opravnej faktúry z dôvodu uvedenia nesprávnych údajov odberateľa
Pri účtovaní dokladov od klienta sme zistili, že dodávateľ vystavil chybný doklad o predaji tovaru , uviedol nesprávne údaje odberateľa (klienta). Túto skutočnosť sme zistili ešte v 09/2021, kedy nám boli doklady doručené na spracovanie. Faktúry o predaji tovaru sa týkali účtovného obdobia 05-08/2021. Klient nie je platiteľ DPH, no v zmysle zákona sme im zaslali list o oprave vystavených dokladov na správneho odberateľa. Za tovar im bolo reálne zaplatené priamo pri dodávke tovaru – teda v hotovosti. Nápravu po niekoľkonásobnej urgencii spravil dodávateľ až 28.02. 2022, kde vystavil na pôvodné daňové doklady dobropisy a obratom nový daňový doklad všetko s dátumom 28.02.2022. Je tento postup správny? Ako máme ďalej postupovať?
Odpovede na otázky v sekcii poradenstvo sú dostupné iba platiacim užívateľom. Ak už členom ste, prihláste sa, prosím, do svojho účtu. Ak členom nie ste, zaregistrujte sa a užívajte si výhody s členstvom spojené.