Odpovede

Najnovšie zodpovedané otázky


Vystavenie opravnej faktúry z dôvodu uvedenia nesprávnych údajov odberateľa


Pri účtovaní dokladov od klienta sme zistili, že dodávateľ vystavil chybný doklad o predaji tovaru , uviedol nesprávne údaje odberateľa (klienta). Túto skutočnosť sme zistili ešte v 09/2021, kedy nám boli doklady doručené na spracovanie. Faktúry o predaji tovaru sa týkali účtovného obdobia 05-08/2021. Klient nie je platiteľ DPH, no v zmysle zákona sme im zaslali list o oprave vystavených dokladov na správneho odberateľa. Za tovar im bolo reálne zaplatené priamo pri dodávke tovaru – teda v hotovosti. Nápravu po niekoľkonásobnej urgencii spravil dodávateľ až 28.02. 2022, kde vystavil na pôvodné daňové doklady dobropisy a obratom nový daňový doklad všetko s dátumom 28.02.2022. Je tento postup správny? Ako máme ďalej postupovať?

Odpovede na otázky v sekcii poradenstvo sú dostupné iba platiacim užívateľom. Ak už členom ste, prihláste sa, prosím, do svojho účtu. Ak členom nie ste, zaregistrujte sa a užívajte si výhody s členstvom spojené.

Ing. Mgr. Martin Tužinský, PhD.

Od roku 2015 som členom Slovenskej komory daňových poradcov, člen metodicko-legislatívnej komisie pre daň z príjmov právnických osôb a metodicko-legislatívnej komisie pre účtovníctvo. Som špecialista na dane a účtovníctvo. Venujem sa daňovému, ekonomickému, účtovnému poradenstvu, spracovaniu účtovníctva, zakladaniu a likvidácii obchodných spoločností. Lektorovaniu odborných školení sa venujem od roku 2008. Kompletný zoznam školení a pomôcok nájdete na www.martintuzinsky.sk.

Pridajte sa k nám

Nenašli ste čo ste hľadali?


Spýtajte sa našich odborných poradcov a lektorov aj Vašu otázku! Každý člen ZÚSK môže každý mesiac položiť až 3 ľubovoľné otázky v piatich kategóriách na ktoré dostane odpoveď.

Staňte sa členom ZÚSK ešte dnes a čerpajte všetky výhody členstva už za 55 EUR ročne.

Chcem sa stať členom