Účtovanie platby
Prosím o radu, ako sa správne budú účtovať platby, ak spoločnosť má malú predajňu, v ktorej podniká s tovarom. Kuriérska spoločnosť (DPD) majiteľovi predajne navrhla spoluprácu, kde DPD bude nechávať balíky v predajni a ľudia, ktorí si niečo objednali, si len balík vyzdvihnú a zaplatia buď v hotovosti alebo na účet. Majiteľ predajne si potom vyfakturuje províziu za sprostredkovanie. Ak ľudia zaplatia za dobierku v hotovosti, majiteľ predajne dá kuriérovi peniaze v hotovosti, nikde sa to neeviduje, ale ak zaplatia na účet teda cez terminál, tak majiteľ predajne má platbu kartou na jeho podnikateľskom účte a a ku koncu mesiaca potom prepošle majiteľ predajne celkovú sumu na účet spoločnosti DPD. Ide o to, že ani prijem ani vydaj sa netýka podnikania predajne, keďže sú to peniaze kuriérskej spoločnosti. Neviem príjem cez terminál 221/315? Výdaj-majiteľ prepošle z účtu na účet. Predajňa (s.r.o.) ma podvojné účtovníctvo, nie je platiteľom DPH.
Odpovede na otázky v sekcii poradenstvo sú dostupné iba platiacim užívateľom. Ak už členom ste, prihláste sa, prosím, do svojho účtu. Ak členom nie ste, zaregistrujte sa a užívajte si výhody s členstvom spojené.