Koeficient DPH
Prebrala som účtovníctvo spoločnosti, ktorá používa koeficient DPH a nerozumiem celkom jeho použitiu.
Spoločnosť prenajíma kancelárske priestory. Nájomníkom sa mesačne vystavujú faktúry. Na faktúre sú 2 položky: nájom, ktorý fakturujeme s oslobodením a druhou položkou sú služby spojené s nájmom a tieto sa faktúrujú s DPH (služby zahŕňajú náklady na vykurovanie, vodu, odvoz smetí, upratovanie spoločných priestorov a iné. Cena týchto služieb na m2 bola vypočítaná na základe skutočných nákladov, ktoré prenajímateľ má – faktúry do dodávateľov energií, vody a pod.)
Moja otázka je, či je správny postup, ak došlé faktúry, bločky ERP a podobne, ktoré sa týkajú zabezpečenia nájmu pre nájomníkov koeficientujem. Napr. v kancelárii treba nájomníkom vymeniť žiarovky, kúpiť novú vodovodnú batériu, rôzne iné drobné opravy a podobne. Čo s faktúrou od SPP za elektrinu a plyn, za vodu? Tie boli tiež koeficientované. Vysvetlené mi to bolo tak, že tieto náklady sú potrebné na zabezpečenie príjmov za nájom. Mätúce je pre mňa to, že vo fakturácii nájomcom je položka služby spojené s nájmom fakturovaná s DPH. Čo potom môžem v súvislosti s nájmom koeficientovať na vstupe?
Odpovede na otázky v sekcii poradenstvo sú dostupné iba platiacim užívateľom. Ak už členom ste, prihláste sa, prosím, do svojho účtu. Ak členom nie ste, zaregistrujte sa a užívajte si výhody s členstvom spojené.