Prijatý dobropis k reklamácii z pohľadu DPH
Dňa 26.07.2022 sme podávali online reklamáciu dodávateľovi (vrátený tovar). K reklamácii sa nám dodávateľ nevyjadruje a niekedy musíme reklamáciu urgovať aj niekoľkokrát, (stane sa, že dobropis obdržíme vystavený aj o pol roka). Dňa 02.12.2022 sme obdržali dobropis, ktorý bol vystavený dňa 30.11.2022. Jedná sa o CZ dodávateľa (na Slovensku registrovaného podľa § 5 ZDPH) s prideleným SK IČ DPH. Tento dobropis ide do KV 12/2022 a do DPH (vstup, výstup) 30. deň od reklamácie, čiže 08/2022 alebo tiež v 12/2022, kedy bol obdržaný? Môžeme považovať dátum vystavenia dobropisu ako ukončenie a uznanie reklamácie a riadiť sa teda dátumom vystavenia dobropisu a do DPH ho dať v 12/2022, keďže sa nám dodávateľ nevyjadril do 30 dní od reklamácie, či bola reklamácia uznaná alebo nie (vlastne sa nevyjadruje nikdy).
Odpovede na otázky v sekcii poradenstvo sú dostupné iba platiacim užívateľom. Ak už členom ste, prihláste sa, prosím, do svojho účtu. Ak členom nie ste, zaregistrujte sa a užívajte si výhody s členstvom spojené.