Mesačný zálohový predpis (správcovská spoločnosť) – účtovanie
Chcela by som poprosiť o radu, ako účtovať nasledovný prípad: spoločnosť s.r.o. (platiteľ DPH) má v majetku nebytový priestor, ktorý prenajíma FO – podnikateľovi (neplatiteľ DPH).
1. otázka: je povinný prenajímateľ vystaviť každý mesiac faktúru na predmet nájmu + DPH, ak všetky identifikačné údaje prenajímateľa aj nájomcu obsahuje nájomná zmluva (identifikačné údaje, IČO, DIČ, bankový účet a ostatné…)?
2.otázka: s.r.o. platí mesačné zálohové predpisy v sume: 20,43 € – preddavok na služby (OLO, voda, výkon správy, zimná údržba, záhradnícke služby a iné…) + 9,85 € je fond opráv. Moja otázka znie, kam dané služby a fond opráv (fond opráv prosím účet) kam účtovať? Či to zaúčtovať na príslušné účty nákladov a energií alebo na nejaký zálohový účet a na konci obdobia si dané zálohy zúčtujeme s vyúčtovaním? Nemáme k mesačnému predpisu daňový doklad, po konzultácii zo správcovskou spoločnosťou, nám poslali mail, že žiadajú FS o usmernenie, či sú povinní mesačne posielať daňový doklad.
Odpovede na otázky v sekcii poradenstvo sú dostupné iba platiacim užívateľom. Ak už členom ste, prihláste sa, prosím, do svojho účtu. Ak členom nie ste, zaregistrujte sa a užívajte si výhody s členstvom spojené.