Účtovanie nároku na vrátenie poplatku za dobierku na základe reklamácie – pošta
Odosielateľ zašle na dobierku tovar. Poštovné je za samotnú zásielku (list alebo balík) a za doplnkovú službu – dobierka. Ak si adresát zásielku neprevezme, vráti sa späť odosielateľovi. Odosielateľovi je vrátená iba suma poštovného za doplnkovú službu – dobierka z dôvodu, že táto služba nebola poskytnutá – keďže zásielka nebola doručená/prevzatá. Ako sa predmetná transakcia zaúčtuje v účtovníctve, použije sa zápis 315 / 648? Vstupuje táto vratka do DPH?
Odpovede na otázky v sekcii poradenstvo sú dostupné iba platiacim užívateľom. Ak už členom ste, prihláste sa, prosím, do svojho účtu. Ak členom nie ste, zaregistrujte sa a užívajte si výhody s členstvom spojené.