Odpovede

Najnovšie zodpovedané otázky


Stratený tovar (poistná udalosť) na strane kurierskej spoločnosti pri dodávke tovaru zákazníkovi


Sme slovenská spoločnosť, platca DPH a prevádzkujeme e-shop. Naše výrobky (tovar) k zákazníkom zasielame prostredníctvom kuriérskych spoločností. Stáva sa, že na strane kuriérskej spoločnosti príde k strate balíka alebo poškodeniu obsahu balíka. V takom prípade posielame tovar znovu zákazníkovi – vyskladníme, ale kuriérska spoločnosť nás požiada o vystavenie faktúry za tovar bez DPH na ich spoločnosť, nakoľko oni si náhradu uplatňujú asi z poistenia pre tieto prípady.
Otázka: Keď my vystavíme faktúru bez DPH, odpíšeme tovar zo skladu, nemáme povinnosť vysporiadať DPH z tohto tovaru voči štátu? Uvádzame hodnotu tohto tovaru niekam do výkazu DPH a KV k DPH?
A pod otázka: Z hľadiska účtovníctva, účtujem úbytok tohto tovaru ako výnos?

Odpovede na otázky v sekcii poradenstvo sú dostupné iba platiacim užívateľom. Ak už členom ste, prihláste sa, prosím, do svojho účtu. Ak členom nie ste, zaregistrujte sa a užívajte si výhody s členstvom spojené.

Ing. Vladimír Ozimý

Daňový poradca a odborník na dane a účtovníctvo s dlhodobou praxou vo svojich spoločnostiach Atomgroup s.r.o. a Tax-home s r.o. Skúsený lektor v oblasti daní a účtovníctva.

Pridajte sa k nám

Nenašli ste čo ste hľadali?


Spýtajte sa našich odborných poradcov a lektorov aj Vašu otázku! Každý člen ZÚSK môže každý mesiac položiť až 3 ľubovoľné otázky v piatich kategóriách na ktoré dostane odpoveď.

Staňte sa členom ZÚSK ešte dnes a čerpajte všetky výhody členstva už za 55 EUR ročne.

Chcem sa stať členom