Stratený tovar (poistná udalosť) na strane kurierskej spoločnosti pri dodávke tovaru zákazníkovi
Sme slovenská spoločnosť, platca DPH a prevádzkujeme e-shop. Naše výrobky (tovar) k zákazníkom zasielame prostredníctvom kuriérskych spoločností. Stáva sa, že na strane kuriérskej spoločnosti príde k strate balíka alebo poškodeniu obsahu balíka. V takom prípade posielame tovar znovu zákazníkovi – vyskladníme, ale kuriérska spoločnosť nás požiada o vystavenie faktúry za tovar bez DPH na ich spoločnosť, nakoľko oni si náhradu uplatňujú asi z poistenia pre tieto prípady.
Otázka: Keď my vystavíme faktúru bez DPH, odpíšeme tovar zo skladu, nemáme povinnosť vysporiadať DPH z tohto tovaru voči štátu? Uvádzame hodnotu tohto tovaru niekam do výkazu DPH a KV k DPH?
A pod otázka: Z hľadiska účtovníctva, účtujem úbytok tohto tovaru ako výnos?
Odpovede na otázky v sekcii poradenstvo sú dostupné iba platiacim užívateľom. Ak už členom ste, prihláste sa, prosím, do svojho účtu. Ak členom nie ste, zaregistrujte sa a užívajte si výhody s členstvom spojené.