Poskytnuté a prijaté preddavky pri trojstrannom obchode
Potrebovala by som usmerniť pri prijatých preddavkoch pri trojstrannom obchode. Sme slovenská firma – platiteľ dane a uzatvorili sme obchod na dodanie tovaru s českým podnikateľom, ktorý je registrovaný pre DPH v Českej republike. Naša firma- slovenský platiteľ dane sme si objednali tento tovar pod svojim identifikačným číslom pre DPH u svojho obchodného partnera v Poľsku, ktorý je registrovaný pre DPH v Poľsku, s tým aby dodal tovar priamo českej firme. Poľský podnikateľ prepravil tento tovar priamo z Poľska do Českej republiky (máme k dispozícii doklady o preprave). Teda ide o trojstranný obchod (sme v pozícii 1. odberateľ faktúru neuvádzam v DP DPH, KV DPH, SV DPH, a zároveň 2. dodávateľ faktúru uvádzam len v SV DPH).
Tomuto obchodu predchádzali preddavky pred dodaním tovaru. Poľská firma (1. dodávateľ) požadoval preddavok od nás (1. odberateľa), preddavok sme uhradili v 9/2021. Následne sme my (1. odberateľ požadovali preddavok od 2.odberateľa (českej firmy), tiež sme preddavok prijali na účet 9/2021. K dodaniu tovaru od 1.dodávateľa (PL) k 2. odberateľovi (CZ) došlo až v 10/2021. Otázka znie: faktúru na dodanie tovaru vystavujeme CZ firme až v 10/2021, kedy máme k dispozícii doklady o preprave tovaru a prijatí tovaru druhým odberateľom CZ a na preddavky neprihliadame?
Odpovede na otázky v sekcii poradenstvo sú dostupné iba platiacim užívateľom. Ak už členom ste, prihláste sa, prosím, do svojho účtu. Ak členom nie ste, zaregistrujte sa a užívajte si výhody s členstvom spojené.