Účtovanie tržieb reštaurácie dosiahnutých cez digitálnu platformu WOLT
Reštaurácia ponúka a predáva svoje produkty cez digitálnu platformu WOLT. Zákazník (fyzická osoba) si jedlo vyberie a objedná prostredníctvom tejto platformy. Kúpna zmluva o predaji jedla je uzatvorená priamo medzi reštauráciou a zákazníkom. Za objednané jedlo zaplatí zákazník bezhotovostne prostredníctvom platformy alebo hotovostne kuriérovi pri preberaní jedla. Doklad o predaji mu v mene reštaurácie vystaví spoločnosť WOLT. Podľa vyjadrenia FS SR (2/ERP/2021/MP – príklad č. 11), reštaurácia nemá povinnosť evidovať tržby za predané výrobky v pokladnici e-kasa klient. Ako dôvod uvádza, že reštaurácia za dodané jedlo neprijala tržbu od zákazníka na predajnom mieste v hotovosti, ale tržbu príjme až neskôr od spoločnosti zabezpečujúcej donášku jedla, a to bezhotovostným prevodom finančných prostriedkov z bankového účtu spoločnosti na bankový účet reštaurácie. Spoločnosť WOLT zároveň za poskytnuté služby vystaví reštaurácii faktúru a na účet reštaurácie zašle tržby z predaných výrobkov ponížené o svoju províziu za služby. Otázka je, ako má reštaurácia zaúčtovať tržby z predaných výrobkov do svojho účtovníctva? Na základe akého účtovného dokladu? Aké budú predkontácie?
Odpovede na otázky v sekcii poradenstvo sú dostupné iba platiacim užívateľom. Ak už členom ste, prihláste sa, prosím, do svojho účtu. Ak členom nie ste, zaregistrujte sa a užívajte si výhody s členstvom spojené.